כך תגיעו לחג רגועים יותר

עפר גדנקן No Comments on כך תגיעו לחג רגועים יותר

כל הטיפים להכנות מוקדמות שיאפשרו לכם להגיע אחרת לחגים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יחד עם האווירה המיוחדת של החגים והרגעים הרבים של השמחה שהם נושאים עמם, התקופה המקדימה גם עשויה לגרום למתיחויות, ללחצים ואף לדאגות כלכליות. היערכות מראש לתקופת החגים מאפשרת להגיע אליהם ברוגע וליהנות משמחה משפחתית מיוחדת. ריכזנו עבורכם את כל הכללים הנחוצים כדי להגיע אחרת לחגים.

הכינו רשימות מראש. תקופת החגים מאופיינת בריבוי צריכה, ברכישות מרובות של אוכל, ביגוד חדש, מתנות לחג ומצרכים שונים לסוכות. רשימה מסודרת שבועיים לפני החג עושה סדר בראש, מאפשרת להיערך מבעוד מועד עם הרכישות כדי לא להגיע ברגע האחרון, והיא גם גורמת לכך שלא יהיו הפתעות וחסרים קרוב לחג. על הרשימה לכלול את הפרטים הקטנם ביותר, כמו: מפות ניילון לשולחן, בקבוקי תירוש של כרמל לקידוש, שתייה קלה וכדומה.

חשבו את התקציב. בשל ההוצאות המרובות הכרוכות בחגים, חשוב מאד לתכנן את התקציב בצורה מושכלת כדי לא להתעורר אחרי החגים עם "בור תקציבי". תכנון מקדים חוסך עוגמת נפש ומבטיח עמידה כלכלית איתנה גם בתקופה של הוצאות חריגות. אחרי שרשימת הקניות מוכנה תוכלו לחשב במדויק את ההוצאות הצפויות ולהיערך אליהן מראש. זה נותן שקט נפשי.

חלקו את המשימות בין בני הבית. כאשר כל המשפחה שותפה, זה גם מכניס את כולם לאווירת החג המיוחדת וגם מאפשר להגיע לכל המטלות ברוגע. חלקו את המשימות בין בני הבית – הילדים הגדולים יכולים להיות מופקדים על הקניות של האוכל, על סידור שולחן החג ועל שטיפת הבית, ואילו הקטנים יכולים לבצע מטלות קלילות ופשוטות כמו לתלות את הקישוטים על הסוכה, לדאוג להכניס לקירור את תירוש כרמל ויתר המשקאות שנרכשו לחג, ואפילו לעשות יצירות עם המפיונים לשולחן החג.

אל תדחו משימות. כל מה שאפשר לעשות מוקדם ולא נעשה, מתנקז בסוף בשעות הלחץ של ערב החג. לכן, בצעו את המשימות האפשרויות כמה שיותר מוקדם כדי להפחית מהרגעים הלחוצים של ערב החג. זה כולל את הקניות, עריכת השולחן, הבישולים, הכנת שעון שבת וכל מה שניתן לעשות מוקדם. בעריכת השולחן מומלץ להכין את התשתית – מפות, צלחות, מפיות – אבל לא את השתייה הקרה. את מיץ הענבים תירוש של כרמל שהוא חלק בלתי נפרד מסעודות השבת והחג בישראל, כמו יתר המשקאות הקלים כדאי להוציא מקירור ממש לפני הסעודה כדי שיוגשו בטמפרטורה הנכונה.

נסו לחייך. החגים הם זמן של שמחה ולכן על אף שערב החג יכול להיות זמן לחוץ וטרוד, נסו לא לצאת מהכלים ולבצע את המטלות ברוגע ובשמחה. עם אווירה טובה כל המשפחה תגיע לחג אחרת ותזכור את החגים כחוויה משפחתית מעצימה, מלכדת ושמחה. חג שמח!



0 תגובות